Dzień integracji. Namysłów – nasze miasto rodzinne.

Dziś zaliczyliśmy bardzo intensywny dzień. Rano uczestniczyliśmy w autoprezentacjach i poznawaliśmy siebie nawajem. Potem grupa z Ukrainy udała się do pracowni fototechnicznej, aby nauczyć się obsługi sprzętu do dokumentacji naszego projektu. Po szkoleniu zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia przy szkolnym patronie oraz poszliśmy na obiad. Po posiłku zabraliśmy naszych kolegów na wycieczkę po Namysłowie. Pierwszym punktem wycieczki była wizyta u Pana wicestarosty Tomasza Wiciaka. Grupa z Ukrainy dostała upominki od starostwa w postaci różnych gadżetów oraz nowo wydanej książki o zabytkach Namysłowa. Pan wicestarosta także dostał prezent, obraz miasta Zaleszczyk. W starostwie także wykonaliśmy pamiątkową fotografię. Udaliśmy się także do biblioteki miejskiej, poznaliśmy jej historię oraz bardzo bogaty księgozbiór.

Przeszliśmy potem do najważniejszego punktu naszego spaceru, czyli zaprezentowania przyjaciołom z Ukrainy głównych zabytków i miejsc ważnych dla historii naszego miasta, aby pokazać, co nas kształtowało, jaki miało wpływ na nasz sposób myślenia i budowania więzi z naszym miastem. Przewodnikami po zabytkach miasta byli uczniowie z polskiej grupy, dzięki czemu każdy z nas mógł przekazać coś od siebie. Odwiedziliśmy kościół pod wezwaniem apostołów Piotra i Pawła, po którym oprowadził nas uczący religii w naszej szkole ks. Sebastan, obejrzeliśmy bramę krakowską, fontannę przy ratuszu, kościoła św.Franciszka oraz zamek namysłowski.

Po tak intensywnej wycieczce wróciliśmy na kolację. Dziękujemy bardzo Panu wicestaroście, Pani Agnieszcze Klimas z biblioteki, parafiom św. Piotra i Pawła oraz św.Franciszka.